Speeddate

ROTARY SPEEDDATE!

webmaster

Project beroepskeuze

Speeddaten met Rotarians is een beroepenproject van Rc Schoonhoven met leerlingen uit het voortgezet onderwijs.

Het kiezen van een beroep gebeurt soms gevoelsmatig. Sommige leerlingen weten al jaren wat ze willen worden, anderen twijfelen nog. In de Rotary zijn zeer veel beroepen vertegenwoordigd. Het ledenbestand is zo veelzijdig mogelijk met zoveel mogelijk beroepen (liefst van ieder beroep 1).

Ook dit Rotaryjaar staan de deuren weer wijd open om beide groepen (scholieren én leden van Rotary) te ontvangen. Doelstelling: informatie uitwisseling tussen professional en leerling. Vooraf geven de studenten in spe aan met welke beroepen ze liefst even kennismaken of concrete vragen hebben. In een korte ‘date’ met de ervaringsdeskundige kan dan verder kennis worden gemaakt. Van dokter tot predikant, van organisatiekunde tot politie.

De speeddate is initiatief van Rotary Schoonhoven in samenwerking met C.S.G. Willem de Zwijger en Het Schoonhovens College. Zowel leerlingen, decanen en de „professionals“ kijken er ieder jaar weer met goed gevoel op terug!

Afbeeldingen: impressie van de editie in 2018.

Pieter van der Lee, IT

Robert Spruit, Fysiotherapie