patataardappelen

Rotary Voorburg schenkt 500 kilo aardappelen aan stichting Duivenvoorde, het wooncentrum voor 55+ ers in Leidschendam.

Het activiteitencentrum is gesloten en alle 500 ouderen zitten thuis in hun appartementjes in de beschermde omgeving van het wooncentrum. Om te zorgen dat de eenzaamheid en verveling niet te groot wordt, organiseert de beheerder van het activiteiten centrum nieuwe manieren om de bewoners bezig te houden.

1 van de activiteiten is iedere week een fritesmaaltijd, gebakken en aan de deur afgeleverd door vrijwilligers.

Hier zijn echter ontzettend veel aardappels voor nodig. Toen Rotaryclub Voorburg dan ook contact legde met de beheerder, Alex Broekhart om te vragen hoe het met de bewoners van het wooncentrum gaat in deze corononacrisis kregen zij als eerste reactie te horen dat er behoefte was aan heel veel aardappels om frites te bakken.

Aan deze wens heeft Rotaryclub Voorburg kunnen voldoen door bij een enthousiaste aardappelteler op Goeree Overflakkee 500 kilo frites aardappels te kunnen kopen. Deze zijn vandaag opgehaald en bij Duivenvoorde afgeleverd aan de enthousiaste vrijwilligers en de beheerder die klaar stonden om de aardappels in ontvangst te nemen.

Heleen & Willem