rotaryclub schenkt weert bloemperk op singel 6 december 2017

Tulpen voor actie End Polio Now

Rotaryclub Weert start tulpenactie voor End Polio Now. Als start voor deze actie biedt voorzitter Kees de Korver een bloemperk aan de inwoners van Weert en de Rotarygouverneur Fons Jacobs van district Zuid Oost Nederland aan. Wethouder Van den Heuvel en Rotarygouverneur Jacobs planten de eerste bollen op woensdag 6 december 9.00 uur, op de middenberm van de Emmasingel voor verpleeghuis St. Martinus. De tulpenbollen zijn speciale roodgele tulpen. Dit zijn de kleuren van de actie End Polio Now. Ook u kunt met deze actie meedoen.

End Polio Now

Rotary International en de Wereldgezondheidsorganisatie startten in 1988 een wereldwijde actie. Op dat moment waren er 350.000 gevallen van polio in 125 landen. Polio, ook wel kinderverlamming genoemd, is een virusziekte die ernstige verlamming en misvorming kan veroorzaken. Door preventieve vaccinatie en goede hygiëne kan besmetting met het poliovirus worden voorkomen. Het aantal gevallen is inmiddels met 99,9% gedaald. Gouverneur Fons Jacobs: “Na jarenlange inspanningen is het eind in zicht; we verwachten dat er in 2020 geen polio meer voorkomt.” Voor de laatste loodjes is nog een grote inspanning nodig en daarmee veel geld.

Draag bij aan uitroeien polio

Ook u kunt geschiedenis schrijven en bijdragen aan het uitbannen van de ziekte polio. Een doosje met 25 End Polio Now tulpenbollen is te koop voor € 15,-. Dit bedrag gaat geheel naar het goede doel. De Bill & Melinda Gates Stichting verdubbelt dit bedrag nog eens. U koopt de tulpen zaterdag 9 december bij de Rotarykraam op de Nieuwe Markt in Weert (voor de Hema) of in het Franciscus Huis op 17 december. Ook is bestellen mogelijk via endpolionowtulp.nl/#actie. U kunt de bollen nog planten tot eind december.

Rotary

Rotary is een wereldwijde serviceorganisatie. De leden treffen elkaar regelmatig, discussiëren graag en wisselen beroepservaringen uit. Ze zetten zich in voor goede doelen, zowel lokaal, nationaal als internationaal. In Weert werken ze onder andere mee aan de bedrijvencompetitie Greep naar de Hoorn, beroepenvoorlichting op scholen en de Santa Run op 17 december aanstaande. Meer informatie over Rotary vindt u via www.rotary.nl/weert.

Macintosh HD:Users:macgalesloot:Desktop:P1230453 (Large).jpeg

Macintosh HD:Users:macgalesloot:Desktop:P1230451 (Large).JPG