NL Doet 2021

Op 28 en 29 maart staken onze leden de handen uit de mouwen tijdens NL Doet. Al jaren doen we namens de club mee aan deze vrijwilligersactie. Dit jaar wilden zo veel leden hun bijdrage leveren dat we maar liefst konden helpen op drie locaties: op het Westerhonk, bij het ouderen-woonzorgcentrum de Hooge Tuinen in Naaldwijk en bij Scouting Poeldijk.

Op het Westerhonk bakken wij al jaren pannenkoeken voor de bewoners. Dit jaar hebben we een nieuw inititatief genomen: we hebben bij de bewoners heerlijke soep en broodjes langsgebracht, in samenwerking met Rotary Westland Polanen. Hiervoor heeft met name Inge Vermeulen actief.

In Poeldijk hebben we geholpen met diverse klussen rondom het gebouw van Scouting Poeldijk aan de Arckelweg. Snoeiwerk, grasmaaien, straatwerk en eenvoudig elektrawerk stond op het menu (naast een kop koffie met roze koek). Het was een stralende dag en samen met de vrijwilligers van de scoutingvereniging samen werd het buitenterrein weer opgefrist zodat de scouts daar diezelfde middag alweer gebruik van konden maken. Namens Rotary Westland waren aanwezig; Hans Grootscholten, Coby Gardien, Ringo Veenman, Fred Weverling, Joop van Duijn, Martien vd Valk en Bart Sosef.

Bij de Hooge Tuinen hebben we geholpen het prachtige terras en tuin te onderhouden. Het lakken van de stoelen, het schoonmaken van het houten terras en de flonders en het onkruidvrij maken van het terras. Hier waren Renske van Kooij, Astrid Vreugdenhil, Jeroen Kunstman, Eddy Moerman en Dennis Trapman actief.

De medewerkers van Westerhonk, Scouting Poeldijk en de Hooge Tuinen waren enorm geholpen met onze ondersteuning en we hadden qua zicht eer van ons werk. Het was kortom een heerlijke ochtend!

Meer foto's zijn hier te zien.