Een rolstoel voor Alexandra in Sibiu

Gerard van Daalen 11 september 2020

Tijdens een bezoek aan Roemenié ontmoetten de bestuursleden van ROPO Alexandra. Zij woonde in één van de huizen (Speranta) die door Rotary het Wetland worden ondersteund. Zij had een opvouwbare rolstoel die bovendien in slechte staat was. Daarom was zij geheel afhankelijk van het verplegend personeel van het huis en van haar vrienden. Al snel ontstond bij de ROPO-leden het idee voor een elektrische rolstoel. Tijdens het laatste bezoek van onze leden aan Sibiu is deze aan haar geschonken. Dit was een zeer emotionele en bijzondere gebeurtenis. De rolstoel geeft Alexandra meer vrijheid en de mogelijkheid administratief werk te verrichten. Ook geeft het haar veel meer vrijheid om vrienden te ontmoeten. Inmiddels heeft Alexandra het tehuis verlaten en is zij getrouwd!