Meer dan 1500 pannenkoeken voor het Westerhonk

Rotaryclubs koeken pannen in Westerhonk

Jeroen Kunstman, 18 maart 2019

De Rotaryclubs Westland en Westland Polanen, hebben dit weekeinde weer uitgebreid pannen gekoekt. In het kader van de vrijwilligersactie 'Nl Doet' hebben tientallen clubleden, ook geholpen door studenten, meer dan 1500 pannenkoeken gebakken.

Zij deden dat voor de meervoudig lichamelijk en geestelijk gehandicapte bewoners van Het Westerhonk in Monster. Ruim honderd vrijwilligers en begeleiders gingen met 150 liter beslag aan de slag en verzorgden én serveerden de (heerlijk ongezonde) maaltijd voor een kleine driehonderd Westerhonkers.

Naast de goede doelactie Santarun in december, met honderden verklede kerstmannen, is deze activiteit voor de twee Westlandse serviceclubs inmiddels een gezamenlijke jaarlijkse traditie.