Rotary het Westland schenkt kookboek aan klanten Voedselbank

Rotaryclub het Westland schonk deze week 150 kookboeken aan de klanten van Voedselbank Westland. Het kookboek “Samen koken we Sterker” bevat een groot aantal recepten voor een laag budget, met ingrediënten die bij voedselbanken vaak voorradig zijn.

Het kookboek werd samengesteld door Jaap Jonker, in samenwerking met een team van Voedselbank Nederland en een aantal landelijke topchefs en studenten. Het kookboek is digitaal gratis beschikbaar, maar ook als fysiek exemplaar te verkrijgen. Rotary het Westland vond het een mooi gebaar om de 150 klanten van Voedselbank Westland een fysiek exemplaar cadeau te doen en heeft daarvoor een donatie aan de Voedselbank gedaan. Op 7 juli werd door Chris Petri in de Anjerkerk in Naaldwijk symbolisch een exemplaar van het kookboek overhandigd aan Aart Quak van Voedselbank Westland. De samensteller van het boek, Jaap Jonkers, was hier ook bij aanwezig.

Jaap Jonkers wil met het boek de klanten van de Voedselbank helpen gezond te koken en te eten. “Een beroep doen op de voedselbank is voor een groeiende groep Nederlanders noodzakelijk geworden. Maar het zit in onze genen om elkaar te helpen. Met dit kookboek willen wij laten zien dat Nederlanders solidair zijn met elkaar. De titel spreekt dan ook ‘boekdelen’: door elkaar te helpen met de juiste tools, staan we sterker. Het resultaat is 15 heerlijke recepten voor een laag budget. De recepten zijn bedacht met ingrediënten die vaak voorradig zijn bij de voedselbank. Het idee achter het kookboek is dat eten lekker, gezond en makkelijk mag zijn, ook als je portemonnee even leeg is”, aldus Jonkers in het voorwoord van het kookboek.

De digitale versie van het kookboek is gratis te downloaden via http://jaapjonkers.nu/kookboek/