2012 ROTARY SANTARUN

Rotary Santa Run 2012

De Rotary Santa Run is een fun-loop voor het goede doel welke inmiddels sinds 2008 jaarlijks door Rotaryclub Gorinchem in Gorinchem wordt georganiseerd. Wij zijn als Rotaryclub Koggenland i.o. in 2012 benaderd om dit evenement ook in Koggenland te gaan organiseren. Na een presentatie te hebben gehad over wat het evenement inhield waren we gelijk enthousiast en hebben we dit project omarmt en zijn we druk aan de slag gegaan met de voorbereidingen om dit te gaan organiseren.

Op zaterdag 22 december 2012 was de eerste editie van de Rotary Santa Run in Koggenland een feit! Er was een parcour uitgezet van ruim 3 kilometer. Deelnemers konden zich voor een bedrag van slechts 10 euro inschrijven, dit geld kwam ten goede de Guusje Nederhost Foundation
GNF_Logo_Liggend_Cyaan
Een stichting die zich inzet voor kinderen die noodgedwongen verblijven in blijf van mijn lijf huizen of andere vergelijkbare opvanginstanties.

Alle deelnemers kregen van ons een kerstmannenpak, welke gedragen werd tijdens de loop. Uiteindelijk verschenen er ongeveer 300 kerstmannen, -vrouwen en -kinderen om 13.00u aan de start. Na eerst te zijn ontvangen met koffie, thee en limonade was het tijd voor de warming up. Op ludieke wijze werden de spieren op de kerstklanken van de muziek opgewarmd. Hierna heeft boer Henk (bekend van het KRO programma "Boer zoekt Vrouw") het startsein gegeven en gingen de lopers van start.

run

Bij terugkomst werden de deelnemers ontvangen met Gluhwein, warme erwtensoep, limonade en warme chocolademelk. Verder stond er bandje te spelen en was er een DJ aanwezig voor wat verdere muzikale omlijsting. Op deze manier kon iedereen op een gezellig manier nog even met elkaar napraten.

Aan het eind van het evenement hebben we een cheque van 3.000 euro kunnen overhandigen aan de Guusje Nederhorst Foundation.

cheque

Mede vanwege het succes van 2012 is besloten om hier een een jaarlijks terugkerend evenement van te maken en zijn we inmiddels alweer begonnen met de voorbereidingen van de "editie 2013".