Ruim € 16.000 voor de regionale voedselbanken

De Rotaryclub Leusden heeft samen met de Rotaryclubs in Amersfoort en Woudenberg/Scherpenzeel actie gevoerd voor de lokale voedselbanken. Doel was om zoveel mogelijk geld op te halen voor de voedselbanken, zodat zij daar eieren voor kunnen kopen. Het uiteindelijke bedrag dat aan de voedselbanken wordt overgemaakt is ruim € 16.000.

Foto: voorzitter Vera Verburgt en penningmeester Arnoud Knoop samen met de voorzitter van de Voedselbank Leusden (zonder hesje) Henk van de Wolde

Eieren

Met dit bedrag kunnen ook andere producten worden aangeschaft die nodig zijn voor het toenemende aantal klanten. Voedselbanken krijgen de meeste producten gedoneerd, maar kunnen daar niet altijd een volwaardig pakket van samenstellen. Op de vraag van de Rotary waar de meeste behoefte aan is, kwam het feitelijke antwoord: geld. Met geld kunnen de voedselbanken zelf kopen waar een tekort aan is. Omdat de actie rond Pasen 2020 speelde, is als thema ‘eieren’ gekozen.

Het opgehaalde bedrag door de Rotary werd dinsdag 9 juni 2020 officieel bekendgemaakt en symbolisch overhandigd. Het geld zal volgens een verdeelsleutel worden verdeeld over de drie voedselbanken in Amersfoort, Leusden en Woudenberg.

Leusden

In Leusden doen zo’n 67 klanten een beroep op de voedselbank (stand juni 2020). De voedselbanken verwachten dat het aantal klanten de komende maanden door de coronacrisis verder zal toenemen.

Klik hier voor meer informatie over de Voedselbank Leusden.