Succesvolle schrijversavond met Arthur Japin over Kolja

Succesvolle avond met Arthur Japin over Kolja

In het AFAS Theater in Leusden vond maandagavond 6 november 2017 de literaire avond met schrijver Arthur Japin plaats. Hanneke de Witte van Bibliotheek Leusden en Tim de Bondt van Rotary Leusden heetten hem en het publiek in de uitverkochte zaal hartelijk welkom.

C:\Users\tim.DOMEIN\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_7040.jpg

Arthur Japin

Arthur Japin is een meester in het vertellen van zijn verhaal. Hij las niet voor, maar hij veranderde in ‘Modest’, een personage uit zijn boek ‘Kolja’. Het verhaal is zo pakkend geschreven, dat je het boek, er eenmaal aan begonnen, niet meer weglegt. Het publiek luisterde geboeid en aanschouwde een schrijver, die zich liet meevoeren in zijn eigen karakters. Japin liet zich bij het schrijven inspireren door de Tsjaikovski's en door Sint-Petersburg.

Samenwerking

De Bibliotheek Leusden en Rotary Leusden, die dit soort schrijversavonden in het verleden vaker samen hebben georganiseerd, kijken met veel plezier terug op deze geslaagde avond. Beiden zien hierin een stimulans om de samenwerking op dit vlak voort te zetten.

C:\Users\tim.DOMEIN\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\Japin - WEB-8957.jpg

C:\Users\tim.DOMEIN\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\Japin - WEB-8969.jpg

Fotografie: Gerda van Ekris