Annejet van der Zijl over haar succesvolle boeken

Schrijversavond

Maandag 11 november 2019 was opnieuw het Da Vinci Theater bij Afas de sfeervolle locatie waar de Rotaryclub Leusden samen met de Bibliotheek Eemland voor het derde jaar een schrijversavond organiseerden. Deze keer kwam het publiek in grote getalen naar Annejet van der Zijl. Annejet werd geïnterviewd door Ivan Borghstijn. Niet alleen de inhoud van haar succesvolle boeken als Anna, Sonny Boy en de Amerikaans Prinses kwamen aan bod, maar ook hoe haar onderzoek- en schrijfproces gaat. En wat Annejet uit de ontdekkingen die ze deed over al die historische personen zelf in haar leven meeneemt.

Foto's: Fred van der Flier

Respijthuis en Dorpsgolf Leusden

Naast een welkomstwoord door Hanneke de Witte namens de Bibliotheek Eemland en directeur Customer Operations Herman Zondag namens Afas stond voorzitter Vera Verburgt van Rotaryclub Leusden stil bij de projecten die de serviceclub in Leusden doet. Vera noemde onder andere de betrokkenheid van de Rotary bij de haalbaarheidsstudie naar een Logeerhuis voor het bieden van respijtzorg aan mantelzorgers. Ook de succesvolle fondsenwervingsactiviteit Dorpsgolf Leusden werd genoemd.

Rotary Leusden en de Bibliotheek Eemland

Deze schrijversavond werd voor de derde keer georganiseerd door de Bibliotheek Eemland en Rotaryclub Leusden. Eerder stonden op het podium bij Afas Arthur Japin en Wim Daniëls. Rotaryclub Leusden ondersteunt hiermee de activiteiten van de Bibliotheek in Leusden. Ook biedt het voor de club de mogelijkheid zich te presenteren aan een grote groep Leusdenaren.

Borrel aangeboden door Afas

Na afloop tijdens de door Afas aangeboden borrel was er natuurlijk de mogelijkheid een gesigneerd exemplaar van een boek van Annejet van der Zijl te krijgen. Ook kregen alle bezoekers het boek "Winterbloei” van Jan Wolkers mee. Het boek behoort bij de campagne Nederland Leest 2019.

Samenwerking