2006: Regenachtig… maar prachtig!

Ook dit jaar zijn er weer 94 kinderen van ‘all over Holland’ naar Vlieland gegaan om daar van een welverdiende vakantie te genieten. ‘Welverdiend’ om verschillende redenen, maar goed genoeg gevonden door tientallen Rotaryclubs om ze deze 10 dagen eens lekker te verwennen met veel aandacht en leuke activiteiten.

24 Studenten van de Amsterdamse studenten vereniging LANX stonden weer klaar om het de kinderen zo goed mogelijk naar de zin te maken. En dat was best een opgave met het wisselvallige maar veelal regenachtige weer. De kinderen genieten naast de aandacht van studenten en de spelletjes van een sportdag, reddingsboot trip op zee, circus, paardrijden, zwemmen……….en een dagje zee……..met volle teugen.

Dick Huijsman (RC Bussum) die alle inschrijvingen etc. regelde en Diana Bakker (RC Purmerend Polderland) die verantwoordelijk uitvoerend coördinator was dit jaar, ook op Vlieland, kijken op een goed Kamp terug. Een bezoek van de verantwoordelijk gouverneur Jeugdzaken Paul Franken met zijn Willemijn versterkte de betrokkenheid van Rotary voor dit unieke project. Bij terugkomst is het dan ook een tranendal van het afscheid nemen van hun juf of meester en gaat iedereen vermoeid maar ook voldaan huiswaarts.

De Stichting Rotary Vlielandkamp verzorgt elk jaar voor kinderen tussen de 8 en 11 jaar oud een 10-daagse vakantie. Kinderen worden aangemeld door Rotaryclubs en deze clubs vergoeden ook de kosten voor deze kinderen en zorgen ervoor dat ze gebracht en gehaald worden naar/van Harlingen. De rest van de kosten wordt opgebracht door sponsoring van clubs of bedrijven. Dank aan alle inzendende Rotaryclubs, en de Rotaryclubs die een bijdrage hebben geleverd. Maar natuurlijk ook dank aan de diverse sponsoren.

ZIE OOK:
Fotoalbum: Vlielandkamp 2006