2008: ”Juf, kunt u niet opgevouwen in mijn koffer?”

Diana Bakker

In 2008 zou het anders zijn na 35 jaar … het Doniahuis is een hotel geworden. Daar moesten we vorig jaar afscheid van nemen.

Voor Dick Huijsman (RC Bussum) ,algehele leiding, een ware uitdaging twee kampen te vullen en alles te regelen met de clubs die kinderen aan brachten. Voor de coördinatoren (Monica Riedijk en Diana Bakker, beiden RC Purmerend-Polderland) die twee periodes  te verdelen hadden en voor de studenten die voor elk kamp lieve ‘juffen’ en ‘meesters’ moesten verdelen. Geen sportdag, Vliehorst tegen Donia... alleen de Vliehorst (logeeradres). Tweemaal aankomst en vertrek van een groep kinderen, tweemaal chauffeurs regelen voor de studentenleiders en ga zo maar door. Maar Rotary zou Rotary niet zijn om ook deze nieuwe situatie aan te kunnen.

In twee groepen hebben totaal 96 kinderen een bijzondere, welverdiende vakantie gehad.  Er werd natuurlijk gevaren met de speedboot, gezwommen in zee en bij slecht weer in het zwembad, naar het circus gegaan en krabben gevangen, heuveldoosje gegleden en hutten gebouwd. Elke dag weer andere activiteiten onder de liefdevolle begeleiding van studenten van studentensociëteit het L.A.N.X. te Amsterdam, die appeltjes schilden  voor ‘hun kinderen’, voorlazen, meespeelden, meedansten, genoten en aan het einde ook een traan lieten bij het afscheid van de kinderen.

Ook is een aantal rotarians ’op werkbezoek’ geweest om een kijkje te nemen bij dit speciale  landelijke, langstlopende project. Waaronder natuurlijk de gouverneur jeugd 2008-2009 Harrie van der Loo met vrouw, die tussen de kinderen op het gras aten.

Maar dit alles was mogelijk dankzij de clubs die de kinderen uitzochten en opgaven, de kinderen naar Harlingen brachten en ophaalden, de sponsoren die gul gaven en zo bijdroegen aan het succes. En een succes was het!.

Enkele reacties:

• “Mijn zoon heeft wel erg heimwee gehad…vooral naar meester Ronald”
  • “Mijn kind is wel veel kleding kwijt geraakt...maar heeft wel veel vriendjes gemaakt”
  • “Mijn dochter heeft het  erg naar haar zin gehad, jammer dat ze volgend jaar niet mee mag”.
  • “Juf...kunt u niet opgevouwen in mijn koffer?”

Dank aan iedereen die, in welke vorm dan ook, een bijdrage heeft geleverd!

ZIE OOK:
Fotoalbum: Vlielandkamp 1 2008