2015-11 buurtzorg ontvangt pietenpakken

Rotary verrast Buurtzorg met Pietenpakken!

17-11-2015

Buurtzorg, alom bekend door het aanbieden van wijkzorg en thuisverpleging, staat ook garant voor andere activiteiten. Op eigen initiatief van de medewerkers participeren ze in o.a. het Alzheimercafé, de Week van de Eenzaamheid en de Mantelzorgdag. Ze organiseren zelfs óók rond 5 december, voor al hun cliënten, een speciaal bezoek van Zwarte Pieten!

Voorheen moest deze actie altijd geregeld worden met gehuurde Zwartepietenpakken uit een krap budget. Voor de Rotaryclub Scherpenzeel-Woudenberg was het dan ook een uitstekend doel om Buurtzorg te verrassen met drie Pietenpakken en bijbehorende accessoires om de toekomstige Pieten er zo echt mogelijk te laten uitzien.

Ankie Huisman overhandigt de drie Pietenpakken aan Annie Bos.

“Rotary betekent dat je bereid bent iets van jezelf te geven. Dat je dienstbaar wilt zijn aan de samenleving en dit in praktijk zichtbaar wilt maken.”, aldus Ankie Huisman van de Rotary. Op het kantoor van Buurtzorg namen de dames van Buurtzorg de "speciale" koffer met inhoud dankbaar in ontvangst. De medewerkers Annie Bos en Nollie Mathot vertelden bij dit moment enthousiast hoe hun cliënten deze bijzondere vorm van aandacht, gezelligheid en ontspanning waarderen. Hun enthousiasme was zo groot dat de pakken direct werden gepast!

Nollie Mathot en Annie Bos in de Pietenpakken

------------------------------

Hieronder de enthousiaste reactie van de Buurtzorg na 5 december!

------------------------------

Voor de Rotaryleden,

De Buurtzorg Pieten hebben op vrijdag 4 december een geweldige dag in de wijk gehad. De cliënten zijn verrast met een bezoek en verwend met een nieuwe kalender en lekker strooigoed. Ook zijn de Huisartsen, dagverzorging Charim en de apotheek niet vergeten. De nieuwe Pieten pakken, door de Rotary geschonken, zijn erg bewonderd. Veel cliënten en hun mantelzorgers hadden het gelezen in de Woudenberger. Onderweg in het dorp waren er veel lieve kinderen, die ook een handvol strooigoed kregen van de Pieten.

Nogmaals heel hartelijk bedankt namens Buurtzorgteam Woudenberg!

Groeten van Trappedoelie en Piedro.