Rotary Foundation

RBC/TRF

The Rotary Foundation (TRF) is de wereldwijde goede doelen organisatie van alle Rotaryleden.

Het is één van de grootste NGO’s ter wereld, zowel in termen van jaarlijkse begroting (meer dan US $ 260 mln per jaar) als in termen van wereldwijde reikwijdte. TRF kan op wereldschaal projecten laten uitvoeren die een groot effect geven, zoals de bekende Polio- acties.

The Rotary Foundation heeft al jarenlang de hoogste kwalificatie (4 star ranking), toegekend door de Charity Navigator, een toonaangevend instituut dat onderzoek doet naar de kwaliteit van charitatieve instellingen.

Door doelgericht, duurzaam, transparant, efficiënt én effectief te werken gaat 92% van iedere gedoneerde dollar daadwerkelijk naar het goede doel.

The Rotary Foundation maakt gebruik van het uitgebreide netwerk van de Rotarians voor zowel het bijeenbrengen van fondsen als voor het uitvoeren van projecten. Vele Rotarians

zijn actief om verspreid over de wereld allerlei serviceprojecten, binnen de afgesproken doelstellingen, op te zetten en tot succesvolle uitvoering te brengen.

Doing Good in the World

Net zoals veel Nederlanders bijdragen aan allerlei hulporganisaties, dragen Rotarians ook bij aan hun eigen organisatie The Rotary Foundation, hiermee maken ze meer internationale hulpverlening mogelijk.

De bijdragen zijn of rechtstreeks/persoonlijk, of via de Rotaryclub met een gezamenlijke jaardonatie. Daarnaast kan TRF rekenen op grote bijdragen van co-financiers zoals de Bill and Melinda Gates Foundation.

The Rotary Foundation is in 1917 opgericht om Rotary naast de Vocational doelstelling ook een Service doelstelling te geven. Het motto is ‘Doing Good in the World’.