Bedankt, sponsoren & sporters

Datum: 13 mei 2023

-------------------------------------------------------------------

Rotary Sportdag groot succes

€ 26.000 opgehaald voor het goede doel!

Zaterdag 13 mei 2023 werd er rondom Zwembad de Vallei weer de jaarlijkse sportdag gehouden, georganiseerd door Rotaryclub Veenendaal. Deze sportdag werd voor de vierentwintigste keer georganiseerd en daarmee is er sprake van een prachtige traditie.

Doel van dit jaarlijks terugkerend evenement is het inzamelen van geld hetgeen wordt gebruikt om zeer uiteenlopende goede doelen te ondersteunen. Er werd gestreden in twintig teams die het op een sportieve wijze tegen elkaar opnamen. De sportdag werd geopend door de voorzitter van Rotaryclub Veenendaal, waarna het ochtendprogramma van start ging met een enthousiaste warming-up.

In samenwerking met La Vita en Sport Service Veenendaal werden de deelnemers daarna verrast met een mooi afwisselend programma van activiteiten. Van Spinning tot Boksen en van Frisbee tot KUBB, de deelnemers werkten zich mede door de stralende zon lekker in het zweet voor het goede doel.

Nadat alle stofwolken waren opgetrokken bleef er een terechte winnaar over. Het team van Go Tan ging er uiteindelijk met die felbegeerde eerste prijs van door, waarbij naast de eer natuurlijk ook een prachtige beker hoorde.

Hoe belangrijk de saamhorigheid, gezelligheid en sportiviteit op deze dag ook is, het blijft een middel. Een middel om geld in te zamelen voor het goede doel. En geld werd er ingezameld. Dankzij alle sponsoren, sporters en Rotaryclub Veenendaal werd er een opbrengst van maar liefst € 26.000 gegenereerd.

Dit jaar gaat het geld naar Het Jeugdsportfonds, Stichting Buitenzorg, Missie0318, Stichting See You, Stichting Tree of Life en twee Kraamklinieken in Malawi. Veel dank gaat uit aan alle personen en bedrijven die een bijdrage hebben geleverd aan deze zeer geslaagde dag!