End Polio Now-tulpen in volle bloei

Tulpen in volle bloei

End Polio Now-tulpen in volle bloei

Zoals voorspeld, ligt de rotonde van Veurst Tuinmeubelen er opnieuw rood-geel bij. Leden van onze club plantten eind 2021 tulpenbollen voor de wereldwijde campagne End Polio Now. Voor de tweede maal is de rotonde rood-geel gekleurd.

Sinds 1985 steekt Rotary met de wereldwijde campagne End Polio Now de handen uit de mouwen om de verlammende ziekte polio de wereld uit te helpen. De acties werpen hun vruchten af want het aantal gevallen van polio is met 99,9 procent verminderd.

Projectverpakking

Een kleurrijk initiatief van eigen bodem is de tulpenbollenactie, waarbij Rotaryleden een doosje bollen kopen om in eigen tuin te planten of cadeau te doen. De Bill & Melinda Gates Foundation verdrievoudigt de opbrengst. Voor de rotonde kocht onze club een projectverpakking die goed is voor 1.500 vaccins.

Roeivereniging Rijnland

Ook op andere plaatsen laten de tulpen zich zien. Elf Argonauten van Roeivereniging Rijnland besloten bijvoorbeeld om elk een doosje bollen te kopen. Dit najaar zette de ploeg de 275 tulpenbollen bij hun vereniging in de grond. Daarmee brachten ze 330 euro bijeen, goed voor het vaccineren van ongeveer 600 kinderen.