Bezoek van Rotaryclub de Moulins

Rotaryclub de Moulins

Rotaryclub de Moulins op bezoek

In april dit jaar zal onze Rotaryclub de eer hebben om een delegatie van de Franse Rotaryclub de Moulins te verwelkomen. Wij gaan niet alleen de omgeving verkennen met onze nieuwe vrienden, maar er zal ook worden onderzocht of er aanknopingspunten zijn om samen te werken op één of meer van onze Avenues.

Het begon met één van onze leden, die een jaar of twee geleden de moed had verzameld om eens op bezoek te gaan bij de lokale Rotary club in centraal Frankrijk, in de buurt van zijn vakantieverblijf. En nu is het bijna zover dat een hele delegatie onze kant op komt om officieel kennis te maken met onze club. Over de voertaal zijn wij het al eens: we zullen Engels spreken

Excursies

Er is een mooi programma gemaakt, met onder meer een bezoek aan de Leidse binnenstad, De Keukenhof en een bezoek aan JUB Holland, een bloembollenbedrijf in de bollenstreek. Ook zal er een bedrijfsbezoek worden gebracht aan de Heinekenbrouwerij in Zoeterwoude, gevolgd door een bezoek aan kaasboerderij Nellesteijn te Wassenaar.

Fellowship

Een belangrijke pijler van Rotary is de fellowship en het bevorderen van vrede door het kweken van onderling begrip en vertrouwen. Er zal tussen alle formele programmaonderdelen voldoende tijd zijn om prettige gesprekken te kunnen voeren onder genot van een kop koffie of iets anders.