"Rotaryhanden uit de mouwen in de natuur" op zaterdag 17

"Rotaryhanden uit de mouwen in de natuur"

Community heeft op zaterdag 17 november 2007 voor clubleden en partners een werkdag in de natuur georganiseerd met als doel natuurbeheer en landschapsonderhoud.

De belangstelling van de leden was optimaal; 15 deelnemers inclusief drie hardwerkende partners. Méér deelnemers zou een goede en werkzame situatie in het veld in de weg staan. We worden om half 10 ontvangen op de educatieve boerderij van de familie Geerts in Kockengen met koffie en gebak. Uitleg over het leven en werk op het platteland vanaf 1900 tot heden. We maken kennis met Niels van de Berg, landschapsbeheerder van de gemeente Breukelen die, geassisteerd door onze communityvoorzitter vandaag de regie in het veld hanteert. Op naar de werkplek, een dijk met begroeiing langs de Aa in Nieuwer Ter Aa (gemeente Breukelen). Een schitterende locatie waar, onder vakkundige leiding, geknot, gesnoeid en uitgedund wordt. Tussendoor worden we geïnformeerd over het nut van landschapsbeheer en onderhoud. Tijdens een welverdiende lunchpauze wordt heerlijke erwtensoep geserveerd.

Iedereen is enthousiast bezig en in korte tijd wordt er veel en nuttig werk verricht.

Tegen vier uur verlaat iedereen, moe maar zeer voldaan, deze unieke werkplek.

Enquête onder de deelnemers leert ons dat deze invulling, door communityservice geïnitieerd, naar meer smaakt!!