Oliebollenactie Rotaryclub Hattem-Heerde

Samen in beweging met en voor elkaar

Het thema van Rotaryclub Hattem-Heerde is dit jaar HOOP! In dat kader organiseerde de club in de donkere dagen tussen kerst en oud en nieuw een oliebollenactie voor mensen die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Dit gebeurde in nauwe samenwerking met een aantal lokale stichtingen, kerken en oliebollenbakker Visscher uit Zwolle.  Samen in beweging komen, omdat we oog hebben voor elkaar.

Een teken van hoop, een moment van aandacht van en voor Hattemers

Op de laatste avond van het jaar eten we traditiegetrouw oliebollen. Een avond die je vaak met familie en/of vrienden doorbrengt, waarbij de oliebol ook wel symbool staat voor gezelligheid. Niet iedereen ervaart de gezelligheid van die laatste dagen van het jaar en brengt deze tijd door in eenzaamheid, of ervaart verdriet of zorgen. Dat is helaas moeilijk op te lossen, maar met deze actie kon Rotaryclub Hattem-Heerde wel iets van de sfeer van Oud en Nieuw bij mensen thuis brengen, zeker op plekken waar dat niet zo vanzelfsprekend is. De oliebol als teken van aandacht en plezier.

De oliebollen, vergezeld door een nieuwjaarswens,  werden op 30 december door de leden ingepakt en bezorgd op adressen die aangeleverd waren door een de deelnemende plaatselijke stichtingen en kerken.