RC Almelo en RC Ambt Almelo plantten 2500 polio tulpenbollen

2500 Tulpenbollen geplant op 20 november 2021

Kleurrijke lente voor Karakter: Almelose Rotaryclubs planten 2500 tulpenbollen.

De Almelose vestiging van Karakter aan de Vriezenveenseweg kan een kleurrijke lente tegemoet zien. Zaterdag 20 november 2021 plantten leden van de Rotaryclubs Ambt Almelo en Almelo 2500 tulpenbollen bij de entree. De Rotaryclubs kozen voor deze organisatie omdat Karakter, zich net als Rotary, inzet voor kinderen en jongeren in Almelo. Karakter is een academisch centrum voor kinder­en jeugdpsychiatrie. In de lente zal de entree van Karakter opgefleurd worden door bloeiende tulpen. Alle bezoekers en medewerkers kunnen dan genieten van een kleurrijke en positieve ontvangst. Karakter heette de Rotarians hartelijk welkom en was blij verrast met deze actie.

Gewapend met schepjes, grondboren en harken gingen 29 Rotarians deze herfstochtend aan de slag en binnen mum van tijd waren de perken gevuld met bloembollen, met oog voor de corona-maatregelen. In de lente komen we even terug om te kijken hoe het bloeit!

*Einde aan polio*

Met deze actie steunen de Rotaryclubs nog een goed doel: de bestrijding van polio. Met de aanschaf van de tulpenbollen doneren beide Rotaryclubs ook 1.250,- euro aan poliobestrijding. Al meer dan 35 jaar zetten Rotaryclubs over de hele wereld zich in om polio wereldwijd uit te roeien. En met resultaat: er zijn nog slechts twee landen in de wereld waar polio voorkomt. De infrastructuur die Rotary bouwt om polio te beëindigen, wordt ook gebruikt om andere ziekten te behandelen en te voorkomen (waaronder COVID-19).

*Handen uit de mouwen*

In Almelo zijn twee Rotaryclubs: Almelo en Ambt Almelo. De leden zetten zich in om vanuit een gedeelde passie en betrokkenheid het welzijn van mensen overal in de wereld te verbeteren. Samen steken deze clubs hun handen uit de mouwen voor Almelo. Meer weten over Rotary? Kijk op www.rotary.nl