RC Twenterand........ People of Action. End Polio Now tulpenbollen

Duizenden Rotarians in Nederland ontplooien de mooiste activiteiten voor een ander, vaak in de buurt en achter de schermen. Van vluchtelingenhulp tot vakantieplezier voor álle kinderen, van wereldwijde poliobestrijding tot brunch voor mantelzorgers.
Elke dag steken onze leden hun passie, integriteit en intelligentie in het voltooien van projecten met een blijvende impact. We blijven volhouden totdat we echte, duurzame oplossingen leveren.

Zo ook bezorgen we Woonzorglocatie Liefferdinck in Den Ham een kleurrijk voorjaar 2022.

DEN HAM - De afgelopen jaren heeft Rotaryclub Twenterand steeds de tuinen gezocht van zorgcentra in de gemeente Twenterand. Zo ook afgelopen zaterdagmorgen (27-11-2021).

Onder toeziend oog van Tuinman Jos Poel hebben een aantal leden de ruim 400 bollen gepoot bij de hoofdingang en de binnentuin van het complex.

“We hopen dat bewoners en bezoekers volgend jaar een mooie kleurrijke indicatie hebben van deze bollen wanneer het voorjaar is begonnen”, aldus Rotaryclub Twenterand-voorzitter René Horsselenberg.

Deze actie is ter ondersteuning van de internationale Rotary actie End Polio Now. Tot dusverre is deze zeer succesvol en polio is dan ook bijna de wereld uit. Nog een klein zetje, want zolang er maar ergens één kind is op de wereld die bedreigt wordt door polio, zijn alle kinderen over de hele wereld in gevaar, waar ze ook leven.

Het mooie van deze actie is dat elke gedoneerde euro wordt verdriedubbelt door de Bill en Melinda Gates Foundation. Concreet betekend dit voor de End Polio Now tulpen actie van Rotaryclub Twenterand, ongeveer 1000 vaccinaties.