Rotary Hattem-Heerde zorgt voor een “warme winter”

De Sinterklaasviering van Rotaryclub Hattem-Heerde had dit jaar het thema “kringloopeconomie”. Dat bleek niet alleen uit de manier waarop Sinterklaasavond dit jaar onderling op de club werd gevierd met kringloopcadeautjes afkomstig uit je eigen huis, maar elk lid was tevens gevraagd 1 of meerdere goede winterjassen mee te nemen, omdat er veel vraag is naar winterjassen en je daar zo een ander blij mee kan maken.

De oproep was niet aan dovemansoren gericht. Iedereen bracht minstens 1 jas mee naar de club en die werden de volgende dag door een van de leden overhandigd aan Stichting de Cirkel in Heerde. Deze Stichting verstrekt goede, cadeau gekregen kleding aan mensen binnen de gemeente Heerde die zijn doorverwezen; de Gemeente bepaalt of zij in aanmerking komen voor gratis kleding. Dit gebeurt zonder winstoogmerk, met het oog op het helpen van elkaar en met als bijkomend voordeel de recycling van waardevolle grondstoffen.

De Cirkel is ook een kledingwinkel waar iedereen kleding kan kopen tegen een redelijke bijdrage. Zo is de Cirkel er voor iedereen!

Het jaarthema van Rotary Internatonaal  is “Create hope in the world”; Rotaryclub Hattem-Heerde heeft het thema vertaald naar “Rotary over HOOP”; deze actie paste dus prima binnen dit thema omdat je op deze manier mensen die zelf geen winterjas kunnen betalen,  weer een sprankje hoop geeft op een letterlijk en figuurlijk warme winter.