Een vrolijk voorjaar dankzij Rotary Club Oldebroek-Elburg

Met het planten van duizenden tulpenbollen op zaterdag 20 november jl. wil Rotary Club Oldebroek-Elburg de inwoners van Elburg en Oldebroek in 2022 een vrolijke lente bezorgen.

“Vorig jaar hebben we tienduizend tulpenbollen geplant bij verzorgingsinstellingen in de gemeenten Elburg en Oldebroek,” vertelt Ronald Cleijsen van Rotary Club Oldebroek-Elburg. “Dat werd zeer gewaardeerd door de bewoners van de tehuizen.” Hij vervolgt: “Dit jaar heeft de Firma Ooijevaar uit Creil twaalfduizend tulpenbollen gesponsord. Samen met inwoners hebben wij deze op openbare, goed zichtbare plekken in de gemeenten Elburg en Oldebroek geplant. Het doel van de actie is tweeërlei: we willen beide gemeenten verfraaien en tegelijkertijd alle inwoners een hart onder de riem steken door een vrolijk beeld te creëren in het voorjaar.”

Rotary zet zich in voor de lokale samenleving en voor verschillende nationale en internationale doelen. “Als lokale Rotary Club horen wij bij Rotary International dat 1,4 miljoen leden telt. Dankzij dit hoge ledenaantal heeft onze organisatie voldoende draagkracht om op wereldniveau echt een verschil te maken waar dat nodig is.” Rotary Club Oldebroek-Elburg werkt veel samen met stichtingen als Present Oldebroek en Elburg, Oldebroek voor Mekaar en stichting WIEL om op lokaal niveau activiteiten te ondersteunen. “Met acties als WASH programma’s voor schoon drinkwater, zetten wij ons in voor de internationale samenleving. Ook geven we dit jaar weer een gulle gift aan End Polio Now, een actie om polio wereldwijd uit te bannen.” Marjon van Rooij van stichting WIEL heeft in de gemeente Elburg naar plekken gezocht om de tulpenbollen te planten: “De gemeente heeft al veel bloembollen gepoot. De tulpenbollen werden zaterdag voornamelijk door jongeren, geplant op parkeerplaats de Oude Vos bij de haven van Elburg.” Johan Neevel, dorpscontactambtenaar van de gemeente Oldebroek, organiseerde de actie in Oldebroek. “We hebben verschillende plekken in Oldebroek uitgekozen, waaronder het grasveld bij de rotonde richting nieuwbouwwijk ‘t Koeland.”

Meer weten over club Oldenbroek-Elburg: https://www.rotary.nl/oldebroekelburg/

Johan Neevel, Marjon van Rooij en Ronald Cleijsen bij één van de locaties waar tulpenbollen werden geplant.

Foto: Johanna Sijbel