INSPIRATIEDAG 2023

Rotary bestaat in 2023 100 jaar in Nederland. Op 29 januari 1923 werd Rotaryclub Amsterdam als eerste club in Nederland opgericht en op 11 maart volgde Rotaryclub Utrecht. Dat wordt door alle districten en clubs uitgebreid gevierd. Iedere club of gezamenlijke clubs uit een regio, organiseren hun eigen activiteiten eromheen.

Er zijn verschillende activiteiten georganiseerd om dit jubileum te vieren. Zo is er een estafette die langs alle Rotary clubs in Nederland gaat. Dit is een tocht per electrische fiets van ruim 5.000 km langs 500 clubs in alle 7 districten. Daarnaast is er een speciale puzzel uitgebracht waarvan de opbrengst naar het voedsel- en speelbos gaat dat aan het eind van de estafette wordt geplant.

Rotary organiseert op 14 oktober een inspiratiedag in Rotterdam Zuid, in het Ikazia Ziekenhuis. Tijdens deze dag verwelkomen ze de estafette in het district Zuid- Holland en laten ze de omgeving zien wat voor projecten voor de gemeenschap worden georganiseerd. Clubs kunnen ook hun project bij de Rotary Foundation inzenden om een extra bijdrage te krijgen voor hun project. Daarnaast is er tijdens deze dag ook de mogelijkheid om een pitch op video op te nemen voor de extra bijdrage. Hoe meer er op je gestemd wordt hoe groter de bijdrage wordt. Van iedere aanvraag moet een pitch op video opgenomen worden en op dit moment zijn er al 9 ingediend.

Rotary nodigt alle Rotary leden en belangstellenden van harte uit om naar de inspiratiedag te komen. Het programma start om 13.30 uur met de feestelijke ontvangst van de fiets. Het programma eindigt om 16.30 uur en we sluiten af met een drankje.

Aanmelden kan via e-mail: Rotaryestafette@gmail.com

Locatie: