Manja van de Plasse 2022-2023

DGE Manja van de Plasse

(District Gouverneur Elect)

Na een jaar alle voorbereidingen voor mijn District Gouverneurschap 2022-2023 online te hebben gevolgd, kwam het nieuws dat de GETS (Gouverneur Elect Training Seminar) in Praag live door zou gaan. Dit verplichte onderdeel van de opleiding is een intensief trainingsprogramma waarbij veel kennis wordt gedeeld, ervaringen worden uitgewisseld en plannen gemaakt. Wij zijn tijdens deze week uitstekend gefaciliteerd door onze Nederlandse trainers.

Daarnaast was er ruimte om tijdens deze internationale bijeenkomst met vele rotarians verbinding te leggen en inspiratie op te doen.

Het evenement zelf was heel goed georganiseerd. De organisatie had ervoor gezorgd dat ook Rotary wereldpresident Shekhar Mehta aanwezig kon zijn. En voormalig wereldpresident Holger Knaak. Naast de trainingsmomenten en de vele sprekers, was er ook aan ontspanning gedacht in de vorm van diners en een gala-avond in het Zofin Palace.

Omdat wij als Nederlandse DGE’s een dag eerder naar Praag waren afgereisd hadden wij de kans om iets van de stad te zien. Onder andere door een uitgebreide fietstoer. In de afgelopen anderhalf jaar hebben wij DGE’s elkaar goed leren kennen. De sfeer in ons team is uitstekende en dat geeft vertrouwen voor de samenwerking. Vol nieuwe inspiratie en met nog meer verbinding over hoe Rotary verschil in onze eigen levens en dat van de community kan maken keerde wij terug.

Onze opleiding heeft een vervolg, de Assembly in Orlando. Vooralsnog ziet het er naar uit dat wij daar in januari fysiek aanwezig kunnen zijn, de tijd zal het leren.

De vertaling van deze trainingen gaan jullie te zijner tijd terugzien in onze bijdrage als gouverneurs in de verschillende districten.

Mocht jij mij willen voorzien van nog meer inspiratie, ideeën of is er een onderwerp waarvan jij echt vindt dat wij daar in ons district mee aan de slag zouden kunnen gaan, neem dan contact met mij op. Dat waardeer ik zeker. Rotary zijn wij samen, voor elkaar en de samenleving.