Rotary ondersteunt actie Hier begint de zee

De actie met de tegels ‘hier begint de zee’ is ontstaan vanuit een samenwerking tussen Rotary Hardenberg en Ommen/Dedemsvaart. “In het kader van de viering van 100 jaar Rotary in Nederland hebben we het water centraal gesteld. Beide clubs hebben acties ondernomen (fietstocht en een tocht over de Vecht) en willen met deze actie een bijdrage leveren aan het terugdringen van plastic dat uiteindelijk in de oceaan terecht komt. Wij hebben geld beschikbaar gesteld om de tegels aan te schaffen en in samenwerking met de gemeente worden deze tegels gelegd. De bedoeling van de tegels is het verhogen van de bewustwording rond het thema afval in het water. Wanneer je iets in het riool gooit komt het uiteindelijk ook in het water terecht,” aldus Bart Zwager, voorzitter van Rotary Hardenberg.

Rotary Hardenberg houdt zich vaker bezig met het tegengaan van zwerfafval dat in het milieu komt. Regelmatig gaat er een ploeg mensen van de Rotary langs de oevers van De Vecht om het aanwezige plastic en ander vuil op te halen. Lopend langs de oevers en met bootjes op de Vecht.