Met gouden randje

Het Leidens Ontzet (op 3 oktober) wil je als echte Leidenaar absoluut niet missen. Rotaryclub Leiderdorp nam met Rotaryclub Leiden in 2005 het initiatief om voortaan in samenwerking met Rotaryclub Leiden-Oost, Leiden AM, Oegstgeest en Zoeterwoude te zorgen dat op deze feestelijke dag de ouderen die dat vroeger wél konden maar nu niet meer, hún 3 oktoberfeest toch kunnen meebeleven.
In de ochtend worden de feestgangers door Rotarians opgehaald van huis om het Leidens Ontzet van het vroege begin tot het einde te vieren. Van koffie, taart en liedjes, tot hutspot, haring en wittebrood met als ‘klapstuk’ de Optocht, die vanonder een dekentje en vanuit de beschutting van tenten langs de Leidse Singels, kan worden gadegeslagen. Daarna wordt iedereen veilig thuisgebracht. De reacties zijn ieder jaar weer hartverwarmend. ‘Een dag met een gouden randje’, aldus een van de deelnemers.

Lees meer overRotary Club Leiderdorp