Sport- en Speldag 2019

Op zaterdag 29 juni organiseert Rotaryclub Nieuwegein alweer voor de dertiende keer een Sport- en Speldag voor jongeren met een verstandelijke beperking uit Nieuwegein en omgeving. Doordat veel van deze jongeren buiten Nieuwegein op school zitten, hebben zij minder contact met andere kinderen in de buurt. De Sport- en Speldag is dé gelegenheid om andere kinderen en hun familie te ontmoeten, vrienden te maken en te genieten.

Ook dit jaar zal een van de wethouders, of misschien wel weer de burgemeester zelf, de spelen openen, waarna de ongeveer honderd kinderen lekker gaan bewegen en in groepsverband tegen elkaar strijden, om na vele sportieve activiteiten uit te maken wie er dit jaar kampioen is. Ook de minder sportieven kunnen zich deze middag uitleven met schilderen, tekenen en knutselen.

Na deze sportieve ontmoeting en de uitreiking van prijzen en medailles volgt er nog een gezellig samenzijn en een heerlijke barbecue.

De spelen vinden plaats op Fort Vreeswijk; aanvang 13.00 uur.

Voor deelnemers en hun familie zijn er geen kosten verbonden aan deze dag; dit is mogelijk door vele sponsors en de hulp van de gemeente Nieuwegein.

Informatie over en aanmelden voor deze dag: sportenspeldagrotarynieuwegein@gmail.com

Rotaryclub Nieuwegein wil met haar activiteiten een bijdrage leveren aan een betrokken samenleving, contacten tot stand brengen en steun geven aan elkaar. Deze Sport- en Speldag past daar prima bij.