Rotary Santa Run

Santa Run

Kerstperiode

Rotary Club Oisterwijk organiseerde in voorgaande jaren vier maal een Santa Run, vlak voor Kerstmis. Er was volop gezelligheid op het Lindeplein in Oisterwijk en na een lekkere warming up verzorgd door sportschool Physique uit Moergestel legden de deelnemers in een kerstmannenpak een eenvoudig parcours van 3 kilometer dwars door het centrum Oisterwijk af. Na afloop ontving iedere deelnemer een mooie medaille en genoot iedereen van gluhwein en erwtensoep en van optredens van bekende plaatselijke artiesten.
Er werden mooie prijzen verloot in de loterij.

Het landelijke goede doel voor de eerste twee edities was End Polio Now. We zijn trots dat we met hulp van de sponsoren en deelnemers geld hebben kunnen inzamelen. Na 25 jaar hard werken staan Rotary en haar partners op het punt om de hardnekkige ziekte polio uit de wereld te verdrijven, maar een krachtige laatste zet is nodig om het voor eens en altijd met wortel en al te vernietigen. Het is een historische kans die we nu hebben, er zijn nog slechts drie haarden in de wereld over.

In de vier edities van de Santa run werd verder geld ingezameld voor de Heemkundekring in Oisterwijk, de harmonie Asterius en het Ronald McDonaldhuis in Tilburg.