Schone bankjes in de Oisterwijkse bossen

Bankjesproject

Schoonmaken bankjes Oisterwijkse bossen

Behalve fundraising vinden de Rotaryleden het ook belangrijk om echt de handen uit de mouwen te steken.

Op een zondag in mei 2014 trok een groot aantal leden van Rotary Club Oisterwijk, gewapend met borstels, emmers, vuilniszakken en spades de Oisterwijkse bossen in voor de jaarlijkse poetsbeurt van een twaalftal banken in het domein van Natuurmonumenten. Dit alles om de vele bezoekers van de Oisterwijkse bossen en vennen een schone plek op de bankjes te gunnen om van de prachtige natuur te kunnen genieten.

In dit project werkte Rotary Club Oisterwijk samen met Frans Kapteijns van de Vereniging Natuurmonumenten.

In 2012 heeft Rotary Club Oisterwijk deze actie voor de eerste maal gehouden en dit zogenaamde bankjesproject werd onmiddellijk genomineerd voor de Regio Award van de Rotary.

Rotary Club Oisterwijk heeft zich vastgelegd om dit bankjesproject de komende jaren te blijven doen.