Rotary start aanleg Benedictusbos

Bomenproject Rotary Oisterwijk

Burgemeesters van Oisterwijk en Tilburg plantten op 25 november 2023 de eerste boom

Een Duurzame Investering in de Toekomst

Bij de Rotary Club Oisterwijk, in samenwerking met naburige clubs uit Berkel-Enschot en Tilburg, staat duurzaamheid hoog in het vaandel. Met een diepgeworteld besef van verantwoordelijkheid voor de toekomst, hebben deze clubs zich verenigd in een opmerkelijk initiatief: de aanleg van het Benedictusbos. Dit project, uitgevoerd in samenwerking met de Stichting Duurzaamheidsvallei, weerspiegelt een langdurige toewijding aan het milieu en de gemeenschap.

Rotary Oisterwijk doneert 15000,- aan Stichting Duurzaamheidsvallei

Tijdens het evenement op 25 november 2023 hebben de clubs € 15.000,- opgehaald voor Stichting Duurzaamheidsvallei.

Het Benedictusbos, gesitueerd in het prachtige groene hart tussen Tilburg, Berkel-Enschot, en Oisterwijk, is het resultaat van een gezamenlijke inspanning om een blijvende groene erfenis te creëren. Met de aanplant van 8000 bomen onderstreept het project het belang van duurzame ontwikkeling en biodiversiteit. Dit bos dient als een groene long voor de regio en een toevluchtsoord voor mens en natuur.

De keuze om juist dit project te omarmen in het kader van het 100-jarige jubileum van Rotary in Nederland, benadrukt de visie van de organisatie op lange termijn. Het is een tastbaar teken van het streven naar een betere wereld voor ons en toekomstige generaties. De betrokken clubs hebben met dit initiatief een monument van hoop en groei opgericht, dat de waarden van Rotary belichaamt: gemeenschapsdienst, integriteit, diversiteit, en leiderschap.

Het Benedictusbos staat symbool voor de kracht van samenwerking en het geloof in duurzame vooruitgang. Door dit gebied te verrijken met een nieuw bos, dragen de Rotary Clubs bij aan de versterking van het milieu, het bevorderen van de biodiversiteit, en het scheppen van een natuurlijke habitat voor flora en fauna. Bovenal is het een plek waar toekomstige generaties de vruchten van zullen plukken, een rustige plek voor reflectie en ontspanning, en een bron van inspiratie voor het belang van natuurbehoud.

De Rotary Club Oisterwijk en haar partners in dit project tonen aan dat met gezamenlijke inspanningen, visie, en toewijding, we een positieve en blijvende impact kunnen maken op onze wereld. Het Benedictusbos is meer dan een project; het is een belofte aan de toekomst, een investering in het welzijn van de aarde en haar bewoners. Dit initiatief onderstreept het belang van het nemen van verantwoordelijkheid voor onze planeet, en het bieden van een levendige, groene erfenis voor de generaties die na ons komen.

Rotary Oisterwijk planted first treeGroup picture of

Burgemeesters Oisterwijk en Tilburg planten de eerste Rotary-boom