Urbex Photo @ KVL

Urbex Photo Exploration dagen in de Koninklijke Verenigde Lederfabrieken te Oisterwijk.

Ter ondersteuning van het project Arrest 4.13 van Factorium heeft Rotary Oisterwijk op zaterdag 14 en zaterdag 21 april 2012 twee dagen georganiseerd waarbij de gebouwen van KVL in Oisterwijk zijn opengesteld voor fotografen, die zich bezig houden met Urban Exploration. Dit is een vorm van fotografie waarbij fotografen op zoek gaan naar verlaten gebouwen die zijn aangetast door de tand des tijds.

Ongeveer 200 (amateur) fotografen uit binnen– en buitenland zijn hier op af gekomen.

Door het openstellen van de KVL gebouwen heeft Rotary Oisterwijk ervoor gezorgd dat deze mooie gebouwen nog eenmaal in hun volle glorie op de gevoelige plaat gezet konden worden, voordat werd begonnen met de renovatie en de sloop.