Blijvende herinnering voor bewoners Amaliazorg

Catharinenberg

Onthulling blijvende herinnering voor bewoners Amaliazorg

Blijvende herinnering voor bewoners Amaliazorg

bij Catharinenberg Oisterwijk

Gedurende enkele jaren heeft een aantal leden van de Rotary Club Oisterwijk als vrijwilligers een bijzondere band opgebouwd zowel met dementerende bewoners van Amaliazorg in de Catharinenberg als met de medewerkers van Amaliazorg. Bijna elke twee weken werden er wandelingen gemaakt of uitstapjes georganiseerd waarbij telkens een kleine groep bewoners met de vrijwilligers van de Rotary Club Oisterwijk op pad ging.

Deze activiteiten werden met veel enthousiasme ontvangen door de dementerenden maar de herinneringen eraan verdwenen in de meeste gevallen helaas weer snel. Mede om die reden ontstond de wens om het dagelijks leven van de bewoners van de Catharinenberg niet alleen te verrijken met persoonlijk contact, maar ook met iets blijvends. Dat blijvende heeft gestalte gekregen in de vorm van een muurvullende afbeelding van enkele monumentale panden aan De Lind en het Raadhuis. Gebouwen die er ook al waren toen de huidige bewoners jong waren en waaraan zij (nog steeds) herinneringen bewaren.

De afbeeldingen werden onthuld tijdens de kerstborrel op donderdag 17 december 2015.