Masterclass met Peter Faber

Masterclass PETER FABER: THE POWER TO CREATE.

Vrijdag 17 april 2015

Landgoed De Rosep, Oisterwijk

Rotary Club Oisterwijk is trots op een geslaagde avond vol inspirerende, verrassende en humoristische elementen. De Masterclass van Peter Faber, een heerlijk diner, een gezellig samenzijn met relaties, een veiling en een verrassingsoptreden, alles ten behoeve van het goede doel, de Peter Faber Stichting.

Masterclass

'THE POWER TO CREATE': een inspirerend verhaal in de vorm van een optreden speciaal gericht op ondernemers, bedrijven en organisaties. Het doel is om de betrokkenen in deze turbulente tijden te laten ontdekken hoe ze het beste uit zichzelf kunnen halen. Op een heldere, no-nonsense manier wordt uitgelegd hoe je je eigen capaciteiten maximaal kunt benutten en inzetten. Sleutelwoorden van deze empowerment zijn: verrassend, humoristisch en realistisch.

Peter Faber

Peter Faber is een veelzijdig artiest, bij de meeste mensen vooral bekend van de films ‘Max Havelaar', 'Schatjes', 'Soldaat van Oranje' en 'Ciske de Rat'. Voor zijn toneelkwaliteiten werd hij tweemaal bekroond met de prestigieuze toneelprijs Louis d'Or. Daarnaast had hij rollen in de verschillende musicals, waaronder ‘De Jantjes’. Verder was hij docent aan de Amsterdamse Theaterschool en de Frank Sanders Musical Academie.

Peter Faber Stichting

De in 2008 door Peter Faber opgerichte stichting zet zich in om iedereen ongeacht achterstand of beperking de switch te laten maken van passief naar actief in het leven staan. Eén van de doelstellingen is om (risico)jongeren destructieve energie om te laten zetten in creatieve energie. De stichting werkt onder andere in gevangenissen met de top 600 gedetineerden aan creatieve projecten en presentaties onder de noemer: 'Uit de bajes terwijl je er nog in zit” met als motto: 'Ik kan het, ik wil het en ik doe het nu!.' De vrijgekomen jongeren worden ingezet om samen met Peter in scholen, bedrijven en organisaties op te treden en voorlichting te geven in het kader van misdaadpreventie. Voor zowel de jongeren als de toeschouwers zijn dergelijke optredens enorm inspirerend en motiverend.