Wandelen voor Water 2022

WANDELEN VOOR WATER

Vanuit de Rotaryclub op Seyst nemen wij de organisatie van Wandelen voor Water 2022-2023 voor de scholen wederom op ons en we zijn zeer gemotiveerd om ook in dit schooljaar Wandelen voor Water tot een succes te maken. Hierbij werken we samen met Simavi die het prachtige lesmateriaal leveren en de QR codes verzorgen voor de collectes.

Wandelen voor Water is een actief programma voor kinderen van 6 tot en met 12 jaar, waarbij kinderen thuis of in de klas en daarbuiten actief aan de slag gaan met het thema water. Ze gaan leren over klimaatverandering en water en actief geld inzamelen voor veilig water en toiletvoorzieningen voor leeftijdsgenootjes wereldwijd.

Ook in Zeist is Wandelen voor Water al jaren een groot succes; een educatieve programma en de uitdagende challenge: samen met de klas/school 6 kilometer wandelen waarbij er geld wordt ingezameld voor veilig water & sanitatie projecten op scholen in Afrika en Azië. Daardoor wordt schooluitval als gevolg van ziekte sterk verminderd.

Afbeelding met buiten, boom, persoon, grond

Automatisch gegenereerde beschrijving Afbeelding met boom, buiten, grond, bos

Automatisch gegenereerde beschrijving Afbeelding met boom, gras, buiten, lucht

Automatisch gegenereerde beschrijving Afbeelding met boom, buitenshuis, grond, mensen

Automatisch gegenereerde beschrijving

Op 15 maart 2023 hebben de 7e en 8e klas van de Jenaplanschool Het Spoor met veel enthousiasme en inzet tijdens de sponsorloop geld opgehaald voor veilig water, toiletten en voorzieningen om handen te wassen. Met het recordbedrag van 5.700 euro kunnen nu deze sanitaire voorzieningen worden geleverd aan meer dan 500 leerlingen in Tanzania.

In november 2022 is door 7e en 8e klas van de Kerckeboschschool met de sponsorloop geld opgehaald voor waterprojecten en sanitaire voorzieningen in Arusha, Tanzania. Dankzij hun effort krijgen 160 leerlingen op de plaatselijke school aldaar toegang tot veilig water en goede sanitaire voorzieningen.

In het voorjaar van 2021 hebben leerlingen van groepen 7 en 8 van de Openbare Jenaplanschool Het Spoor in Zeist enthousiast gewandeld en een recordbedrag opgehaald aan sponsorgeld.

Afbeelding met boom, buiten, gras, persoon

Automatisch gegenereerde beschrijving Afbeelding met gras, buiten

OOK ALS SCHOOL MEEDOEN

Elke school kan zich aanmelden bij de Rotary op Seyst: https://www.rotary.nl/opseysttezeist/clubinfo/contact/.

De Rotary op Seyst neemt de organisatie van de sponsorloop volledig op zich en verzorgt gastlessen over schoolkinderen in Tanzania in relatie tot water en sanitair. Ook wordt de link gelegd met de lespakketten van Wandelen voor Water: https://www.wandelenvoorwater.nl/

Afbeelding met tekst, krant, schermafbeelding

HELP DE ANDER STRALEN

Afbeelding met tekst