Social sofa 'Het benkske'

SOCIAL SOFA

Rotary op Seyst heeft met het Social Sofa project een leuke interactieve manier gevonden om de leerlingen van VSO Heuvelrug College te Zeist actief te betrekken bij het kiezen van het mooiste ontwerp, het knippen en plakken van de mozaïek tot en met de onthulling van het bankje bij hun school.

Afbeelding met buiten, boom, grond

VSO HEUVELRUG COLLEGE | STICHTING VERWIJS

Een van de belangrijkste doelen van het VSO Heuvelrug College | Stichting Verderwijs is om leerlingen voor te bereiden op een duurzame participatie in de samenleving. Door de leerlingen vaardigheden aan te leren die ze straks nodig hebben voor hun volgende stap wil de school iedere leerling de best mogelijke kans geven.

Vanaf maart 2021 is gedurende de Corona periode samengewerkt aan het mozaïeken van het bankje door zowel leerlingen, leerkrachten en leden van Rotary op Seyst. 60.000 steentjes zijn gezamenlijk aangebracht op het bankje (het Bènkse zoals de Rotary deze graag noemt). En dat leverde mooie gesprekken onderling op en daarmee echte verbondenheid met elkaar.

Begin november is de mozaïeken Social Sofa officieel geschonken aan de school en onthuld op het schoolplein van VSO Heuvelrug.

HELP DE ANDER STRALEN

Afbeelding met tekst, krant, schermafbeelding

Automatisch gegenereerde beschrijving

Afbeelding met grond, buiten, steen