Shelterbox

7 SHELTERBOXEN VOOR TURKIJE EN SYRIE

De Rotary op Seyst heeft inmiddels 7 shelterboxen gedoneerd aan de slachtoffers Turkije en Syrië en vanuit heel Nederland zijn inmiddels meer dan 1.250 ShelterBoxen gedoneerd door meer dan 400 clubs t.w.v. € 937.500,-

Als gevolg van zeer zware aardbevingen in Turkije en Syrië zijn er vele dodelijke slachtoffers en duizenden mensen gewond door het instorten van gebouwen. De verwachting is dat deze aantallen hoger zijn dan wat wordt gecommuniceerd.

Woningen zijn vernietigd of kunnen niet meer worden bewoond uit angst voor naschokken wat betekent dat veel mensen in de sneeuw en zware regenbuien overnachten. Er is sprake van grote humanitaire nood in het getroffen gebied.

Afbeelding met overdekt, items, meerdere

Automatisch gegenereerde beschrijving

ROTARY IN ACTIE

Na overleg met plaatselijke en internationale hulporganisaties is bepaald dat er shelterboxen naar het getroffen gebied gaan. In de shelterboxen zit materiaal waar de mensen behoefte aan hebben zoals tenten, materiaal zoals gereedschap, afdekzeilen en touw, thermische dekens, kleding en solar lights.

Er zijn grote tenten die groot genoeg zijn voor 4 volwassenen en 6 kinderen en kleinere tenten voor 2 volwassenen en 3 kinderen.

Als richtlijn voor het inzetten van een grote tent geldt een bedrag van € 750,-

HELP DE ANDER STRALEN