Water for Life Arusha

Vanaf de start is Rotaryclub Op Seyst één van de belangrijke partijen die het WASH for Schools project in Arusha van ons Rotary district ondersteunen met kennis en geld. Half maart zijn de eerste 14 scholen gereed. Daarna gaat de bouw van de volgende 10 scholen van start. Door het grote succes van de fondsenwerving (er doen al 13 Rotaryclubs uit Nederland en Tanzania mee) is het project gegroeid van 22 naar 25 en misschien zelfs 26 scholen. Daarmee worden meer dan 40.000 leerlingen voorzien van water, toiletten, wasbakken voor handen wassen en voorlichting over hygiëne. Het effect op betere gezondheid, minder schoolverzuim, vooral onder meisjes is na ingebruikname van de nieuwe voorzieningen direct zichtbaar.