Helen Dowling | Careyn

HELEN DOWLING INSTITUTE | CAREYN ONCOLOGIE

Vanaf 2021 zet de Rotary op Seyst zich in voor de professionals die elke dag klaar staan voor de zorgverlening aan patiënten die door kanker getroffen zijn. Dit jaar 2022-2023 zal de focus liggen op de zorg gerelateerd aan kinderen met kanker.

MENTAAL FIT TRAINING

De Mentaal Fit Training voor de oncologie verpleegkundigen van Careyn geeft hen de tools om elke dag zorg te kunnen leveren die de patiënten in hun laatste levenfase nodig hebben. De oncologie verpleegkundigen bieden ondersteuning aan bij het streven naar een zo goed mogelijke kwaliteit van leven van hun patiënten. Dat betekent dat ze elke veel zorg en liefde geven aan hun patiënten; ze kennen hun patiënten en bouwen ook een band met hen op. Tegelijkertijd vraagt dat veel energie en kracht.

Rotary op Seyst de Mentaal Fit Trainingen voor de oncologie verpleegkundigen van Careyn geïnitieerd en bekostigd. Immers om te kunnen zorgen voor een ander, is het van belang ook goed voor jezelf te zorgen.

‘Hoe fijn is het dat wij deze training krijgen aangeboden. Ik heb veel geleerd over hoe om te gaan met de stress, valkuilen en emoties die mijn werk met zich mee brengt. En die ga ik zeker toepassen om elke dag weer fris te starten’. Aldus verpleegkundige van Careyn.

HELP DE ANDER STRALEN

Afbeelding met tekst