2022-04 Fantastische opbrengst Bridgedrive

Ruim 3400 euro opgehaald voor muziekverenigingen Fidelio en Caecilia!

Afgelopen zaterdag kon eindelijk weer een groot fundraise-evenement doorgaan, nadat vele eerdere initiatieven waren gestrand vanwege Covid-19. Vanaf 12.00 uur arriveerden de eerste deelnemers in Schimmel 1885, om zich te melden voor een bridgedrive! Ruim 100 deelnemers deden mee en in zes speelrondes werd gestreden om de punten. Het toernooi was aangemeld bij de Nederlandse Bridgebond en werd met professionele hand aangestuurd door wedstrijdleider Job Langbroek. Deze had die dag én ook al in de weken vooraf, zijn tijd belangeloos beschikbaar gesteld om er een succesvol evenement van te maken. Alles was tot in de puntjes voorbereid!

Uiteraard stonden deze middag de muziekverenigingen ook in de schijnwerpers. Tot de start werden de bridgers getrakteerd op een mooi optreden van Fidelio. `The final countdown´ was daarbij onder andere te horen en dat was een toepasselijk nummer voor de start van de eerste ronde! Na drie speelrondes was er in de eerste pauze een verloting, waarvoor lootjes gekocht konden worden. Het mooie van de loterij was, dat alle prijzen waren gesponsord door de lokale ondernemers die onderaan dit bericht worden genoemd. Van tegoedbonnen tot boeken, van haardhout tot tasjes en van wijn tot goed gevulde boodschappentassen, er zat van alles tussen! Wat fantastisch om te zien hoe al deze ondernemers de muziekverenigingen een warm hart toedragen door hieraan mee te doen! Want daardoor was de volledige opbrengst van de dag voor de muziekverenigingen .

Na de pauze waren er nog drie bridgerondes, waarna de uitslag berekend werd. Tijdens het wachten daarop, bracht de jeugdslagwerkgroep van Caecilia hun muzikale kunsten ten gehore. Het tweede deel van de loterij vond daarna plaats en ook in die ronde zijn er weer mooie prijzen gewonnen!

Uiteindelijk werd de uitslag bekend gemaakt en mochten diverse bridgeparen zelf hun prijs uitzoeken van de prijzentafel. Ook deze tafel was samengesteld in samenwerking met de sponsoren. Tot slot kreeg elke deelnemer nog een zogenaamd “spellenboek” mee naar huis, waarin van alle op de middag gespeelde spellen de spelverdeling was opgenomen, met tips van een ervaren bridgeleraar voor hóe je het spel had kunnen spelen.

We zijn trots en blij dat deze keer eindelijk weer een evenement kon doorgaan en dat de opbrengst van maar liefst 3440 euro, zó overweldigend is! De muziekverenigingen waren al langere tijd ons ‘jaar´doel, maar door Covid-19 waren er tot nu toe alleen wat kleinere acties mogelijk zoals wijnverkoop. Het totaalbedrag van álle acties voor de muziek, zal binnenkort worden overhandigd aan Fidelio en Caecilia. Welk bedrag dat wordt, is nog een verrassing!

Met dank aan

Onze hoofdsponsoren:

Schimmel 1885

Hotel & Brasserie

Van Bentum

Internationaal Transport

Van Krimpen Statema

Uitvaartzorg

Zero-e

Groener, schoner en slimmer rijden

Amersfoort