Biesboschtocht 2016

Sinds 2004 verzorgt onze Rotary club Breda in samenwerking met Rotary club Zevenbergen een jaarlijkse boottocht in de Biesbosch voor eenzame ouderen of anderszins mensen met een bijzondere zorgvraag. Dit jaar vond dit evenement plaats op 22 juni: varen met de ‘Zilvermeeuw’ vanuit Lage Zwaluwe. Veel ouderen kijken er elk jaar naar uit: de Boottocht van de Rotary. Het motto is elk jaar: Genieten en gezelligheid!

De ouderen worden de hele dag heerlijk in de watten gelegd. Ze worden thuis opgehaald, al dan niet met een Rolerisuit bus en aan boord gebracht. Daar staat koffie en vers gebak voor ze klaar, is er live muziek, genieten ze van advocaat en borreltjes en is er vooral veel gezelligheid. De prachtige Biesbosch is zowel van binnen in de boot als vanaf het zonnedek te bezichtigen. Een warm buffet maakt de dag compleet en vroeg in de avond wordt iedereen weer veilig (en moe) thuis gebracht. De tevreden gezichten op weg terug naar huis, de lieve bedankkaartjes en de reacties van het thuisfront zijn vervolgens de kers op de taart voor de organisatie.

De Boottocht is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een groot evenement. Het begon in 2004 met een klein rondvaartbootje op de Biesbosch en 35 passagiers. Dit jaar hadden wij en Zevenbergen samen 240 gasten, en wij willen ook in de toekomst met veel plezier dit fantastische uitje blijven organiseren! Voor de organisatie van het Bredase deel werken wij samen met de stichting ‘Wij’, de voormalige ouderenzorg Breda. Zij leveren de meeste passagiers vanuit hun grote netwerk in Breda en omstreken.

Voor een fotocollage van de boottocht van dit jaar klik hier

Deze collage is gemaakt door Rotary club Zevenbergen.