bredase filmpremière 2018

Van harte nodigen wij u uit voor de 9e filmpremière van Rotary club Breda.

We zijn heel blij dat het ons gelukt is om op donderdag 11 oktober 2018 de voorvertoning te mogen presenteren van de spectaculaire biografische film First Man, over het leven van de eerste man op de maan, Neil Armstrong. Wij zouden bijzonder vereerd zijn om ook u als sponsor te mogen verwelkomen.

Ook dit jaar houden wij het filmevenement in het bioscoopcomplex Kinepolis op Breepark. Daar ontvangen we onze gasten vanaf 18.30 uur met koffie en thee. Om 19.30 is het onthaal van André Kuipers en om 20.00 uur start de film. Na afloop is er traditioneel een gezellige nazit met drankjes en hapjes.

FIRST MAN

Dit is een Amerikaanse biografische film, gebaseerd op het boek First Man: The Life of Neil A. Armstrong van James R. Hansen. Acht jaar na de dramatische oproep van de Amerikaanse president John F. Kennedy om “before this decade is out” de mens op de maan te zetten, plantte Neil Armstrong op 21 juli 1969 als eerste mens daadwerkelijk voet op de maan. Armstrongs woorden “That’s one small step for man, one giant leap for mankind” (een kleine stap voor een mens, een reuzensprong voor de mensheid) zijn legendarisch.

In de film speelt Ryan Gosling de rol van Neil Armstrong, met Claire Foy (bekend als koningin Elizabeth in The Crown) als zijn echtgenote. Het verhaal gaat over het jaar voorafgaand aan de Apollo 11-missie in 1968 - 1969. In maart 1969 besloot NASA dat Armstrong de eerste mens op de maan moest worden, deels omdat de leiding hem zag als iemand zonder een groot ego.

De opbrengst van deze 9e editie van het filmevent van Rotary Club Breda gaat naar de Nederlandse André Kuipers Stichting. Genoemd naar Nederlands eerste kosmonaut (Kuipers vloog naar het internationaal ruimtestation ISS), beoogt deze stichting een bijdrage te leveren aan de duurzaamheid van onze planeet, de ontwikkeling van de wetenschap en een goede toekomst voor onze jeugd.

Wij zouden zeer vereerd zijn u als sponsor te mogen verwelkomen. Een pakket als hoofdsponsor kost € 375,-. Daarnaast bieden we ook een variant van € 125,- als stersponsor (zie onderstaande bijlage). Naast ondersteuning van een heel bijzonder goed doel, beleven u en uw gasten ook een gezellige avond in wel heel bijzonder gezelschap. André Kuipers heeft zich namelijk bereid verklaard de cheque voor zijn goede doel hoogstpersoonlijk in ontvangst te nemen.

Hebben wij uw interesse gewekt? Meld u bij ons aan via de mail: filmeventbreda@gmail.com

Met vriendelijke groet,

Filmcommissie Rotary Club Breda