Acties van Rotary Club Hoensbroeck in januari en februari 2023

In het begin van het nieuwe jaar 2023 heeft onze club een aantal acties ondernomen en donaties gedaan met als gemene deler ‘help mensen die het moeilijk hebben de winter door’.

Zo ging de opbrengst van de door ons opgezette veilingsite (zie eerder bericht) naar:

Vanaf 1 februari 2023 hebben een aantal stichtingen, scholen, kerken en particulieren de handen ineen geslagen om efficiëntere hulp te verlenen in Oekraïne. Naast kleding en apparaten die tegen de koude helpen is er behoefte aan geld voor het transport. Een bijdrage in het voorzien in de laatste heeft RC Hoensbroeck gedaan met een donatie van €570,-

Particulieren die een bijdrage willen leveren kunnen die overmaken naar Stichting Sociaal-Medische hulpverlening aan Oost-Europa Meerssen  NL58RBRB 0943 2307 72 ovv Limburg helpt Oekraïne.

Daarnaast is er een Shelterbox gedoneerd voor de mensen in de door een zware aardbeving getroffen gebieden in Turkije en Syrië (zie eerder bericht voor een toelichting).

Tenslotte hebben een aantal clubleden de tegemoetkoming in de energiekosten van de overheid in de maanden november en december gedoneerd aan de Voedselbank Zuid-Limburg en Caritas045 . Beide hebben een bedrag ontvangen van €950,-

Caritas045 stelt zich volgens haar website tot doel liefdadigheid te leven. “Wij voelen de roep om wie arm of eenzaam is, of anderszins in nood verkeert, te helpen. Onze geheime ingrediënten voor een rijker, zinvoller en lichter leven: een voedzame maaltijd, goed gezelschap en geloof/gebed. Samen vormen zij de heilige drie-eenheid van waaruit wij werken en waarmee wij zingeving kunnen toevoegen aan jouw leven.”

De stichting verzorgt maaltijden in Hoensbroek, Heerlen en Kerkrade.