Bijdrage Adelante na de watersnoodramp in Limburg

Na de watersnoodramp in Limburg heeft onze club gekeken welke bijdrage we konden leveren aan het lenigen van de nood.

De overstromingen in Zuid-Limburg hebben ook de kinderrevalidatie en de school voor speciaal onderwijs in Valkenburg aan de Geul van zorginstelling Adelante hard getroffen. De locatie in Houthem bleek niet meteen weer te gebruiken. Herstelwerkzaamheden van miljoenen zijn nodig.

Een deel daarvan wordt door de verzekeringen en de overheid betaald. Die betalingen laten echter, zoals inmiddels gebruikelijk is, lang op zich wachten. Om de kinderen acuut te kunnen opvangen, was er aan veel dingen gebrek.

Rotaryclub Hoensbroeck heeft Adelante benaderd met de vraag aan welk project ze een bijdrage kan leveren. Er bleek o.a. behoefte aan geld voor het aanschaffen van 5 speciale kinderstoelen die elk rond de 1.000 euro kosten. Deze stoelen worden gebruikt tijdens speciale therapie- en spelvormen die voor de  kinderen op maat worden ontwikkeld. Dankzij een ruime verdubbeling van onze donatie uit het Rotary Disaster Fund, kunnen we acht stoelen aanschaffen.

De missie van Adelante

Het is de missie van Adelante om kinderen en jongeren van 0 tot 20 jaar met een lichamelijke of meervoudige handicap, of langdurig zieke kinderen te begeleiden naar zelfstandigheid en participatie in de maatschappij.

Onze club draagt op deze bescheiden wijze bij aan het lenigen van nood in de gemeenschap onder het Rotary-motto ‘Serve above self’.