8 april 2020 - Paaseitjes voor zorgpersoneel Spoedeisende Hulp en Intensive Care Zuyderland

Rotaryclub Hoensbroeck heeft afgelopen dinsdag de 450 "Zuyderland-kanjers" op luxe chocolade-eitjes en gekleurde paaseieren getrakteerd. De overhandiging hiervan door Pieter Pennings vond plaats aan RvE-manager Fer Dreessen voor zowel Heerlen als Sittard. De reden van deze paasgeste is dat de serviceclub vindt dat het zorgpersoneel van Zuyderland door het coronavirus onder hoge druk voortdurend een megaprestatie levert met risico's voor de eigen gezondheid. Dit geldt zeker voor de medewerkers van de Intensive Care en Spoedeisende Eerste Hulp. Met de actie "Een dankjewel voor onze kanjers" laat Rotaryclub Hoensbroeck haar waardering blijken voor de enorme inspanningen die de medewerkers van Zuyderland leveren.

Met deze actie wordt bovendien harmonie Sint Cecilia uit Hoensbroek gesteund door de aankoop van gekleurde paaseieren. Het muziekgezelschap zag vanwege het afblazen van veel evenementen een groot deel van de jaarlijkse inkomsten verloren gaan.

Rotary Club Hoensbroeck is een actieve serviceclub met hart voor de samenleving. Ze werd opgericht in 1972 en kent een rijke geschiedenis. De club telt ruim 30 leden met een zeer diverse achtergrond die elkaar wekelijks ontmoeten op locatie Kasteel Terworm. Als serviceclub worden goede doelen ondersteund, zowel lokaal als internationaal. Op de website van Club Hoensbroeck is de meest actuele informatie te vinden over de activiteiten die worden georganiseerd en de gesteunde goede doelen.