Rotary Hoensbroeck Ondersteunt Stichting Rescue Baby Gambia

Als wereldwijd georiënteerde serviceclub draagt Rotary Club Hoensbroeck de slogan “Service above self” uit in de praktijk. Zo ook met de door onze club breed ondersteunde Gambia Challenge, waar leden Henk Dautzenberg en Sjir Smeets aan hebben deelgenomen. Meer over deze challenge kunt u hier lezen.

Een van de organisaties die werden ondersteund met deze actie is Stichting Rescue Baby Gambia, die werd opgericht door Regina Bouwman. Als moeder van drie kinderen en kraamverzorgster van beroep raakte Regina in 2008 betrokken met Gambia. Toen ze met eigen ogen een baby zag sterven door een gebrek aan de nodige hulpmiddelen, wilde ze actie ondernemen.

Regina Bouwman, oprichtster van Rescue Baby Gambia

Zo zag Stichting Rescue Baby Gambia in 2012 het levenslicht, met de intentie om een goede, veilige, betrouwbare en bovenal hygiënische begeleiding rondom de zwangerschap en bevalling te organiseren. De stichting heeft al veel belangrijke verbeteringen weten te realiseren, maar er zijn nog steeds niet voldoende noodzakelijke zorgmaterialen aanwezig voor een goede zorg voor moeder en kind.

Als Rotaryclub dragen wij dit goede doel een warm hart toe. Diverse leden van onze club hebben in Gambia met eigen ogen het goede werk van de stichting én de noodzaak voor verdere hulp waargenomen. Zodoende is EUR 5.000 van de opbrengst van de Rotarychallenge door onze club toegezegd aan Rescue Baby Gambia.

Na een even indrukwekkende als aangrijpende presentatie door Regina Bouwman, mede ondersteund door Richard van de Coevering, penningmeester van de stichting, overhandigde voorzitter Marc Roering de cheque ter waarde van EUR 5.000 voor de stichting aan Regina.

Een fotopresentatie, die een impressie geeft van het goede werk van Rescue Baby Gambia, kunt u hier bekijken: https://lumi-fotografie.smartslides.com/gambia-maart-2022/

Tevens maakten diverse leden van de gelegenheid gebruik om deel te nemen aan de actie “een tientje voor een kindje” door na afloop van de presentatie te doneren. Zie onderstaande flyer of kijk op www.rescuebabygambia.nl hoe ook u een bijdrage kunt leveren aan dit mooie project.