Bus voor de Smitshof

Een eigen bus voor het vervoer van bewoners. Dat was de hartewens van woonlocatie De Smitshof in Rijnsburg. Dankzij een flinke financiële bijdrage van RC Oegstgeest e.o., aangevuld met een ‘bonus’ van RC Leiden, ging die wens in vervulling.

De Smitshof ondersteunt mensen met een verstandelijke beperking uit de omgeving van Oegstgeest/Rijnsburg bij wonen, werken en activiteiten om hun talenten te ontwikkelen. Met de nieuwe bus worden bewoners van De Smitshof, die vaak niet zelfstandig kunnen reizen, dagelijks tussen hun woon-, werk- en activiteitenplek vervoerd.

De Rotary-bijdrage aan de bus, een bedrag van bijna twaalfduizend euro, is voornamelijk afkomstig uit de opbrengst van Warmond Golf 2008. Warmond Golf is een jaarlijkse golfwedstrijd op bijzondere locaties in het pittoreske dorpje Warmond.

Namens RC Oegstgeest bekrachtigde Henk den Haan (rechts op de foto) de steun van zijn club aan De Smitshof.