Rijnlands Revalidatie Centrum

rolstoel.jpgOp 11 januari 2012 overhandigde de voorzitter tijdens de clubavond een cheque ter waarde van € 13.000,- aan een vertegenwoordiging van het Rijnlands Revalidatie Centrum te Leiden.

Hiermee wordt de financiering mogelijk van drie technisch geavanceerde rolstoelen die een belangrijke bijdrage kunnen leveren aan het revalidatieproces van patiënten van het Rijnlands Revalidatie Centrum.

Het geld voor het rolstoelproject komt uit bijdragen van de Rotaryclub zelf en activiteiten die de club georganiseerd heeft, zoals het Parkgolf Warmond in 2009. Verder leverde District 1600 een bijdrage uit gelden van de Rotary Foundation.

Voor de gebruikers van een rolstoel is het zelfs bij een goede technische uitvoering vaak niet mogelijk zich op eigen kracht goed te verplaatsen. Hellingen, stoepranden,drempels vormen vaak onoverkomelijke obstakels. In de nieuwe rolstoelen zorgen elektromotoren in de wielnaven voor extra stuwkracht. Vooral bergop of bij het nemen van stoepranden komt dit aspect volledig tot zijn recht. Met de door de club gefinancierde rolstoelen met deze geavanceerde techniek kunnen patiënten in het RRC oefenen voor zij deze in de thuissituatie gaan gebruiken.