RANA nieuwjaarsborrel en een nieuwe inkomend-inkomend voorzitter

Nieuwjaarsbijeenkomst 2016

door de webredactie

Nieuwjaarsbijeenkomst

Tijdens de gezellige nieuwjaarsbijeenkomst 2016 van Rotaryclub Amstelveen Nieuwer-Amstel keek de huidige voorzitter Annette van Waaijen even vooruit naar het nieuwe jaar 2016 en werd er bekend gemaakt door de inkomend voorzitter Joss Tabak, wie na haar de voorzittershamer oppakt.

Zondagmiddag 3 januari 2016 waren de leden van onze club te gast in Café de Manen in Amstelveen om met elkaar het glas te heffen op het nieuwe jaar. Veel leden en oud-leden en hun partners waren aanwezig om elkaar het allerbeste voor 2016 toe te wensen.

Annette benadrukte een thema voor het tweede deel van haar jaar, namelijk BETROKKENHEID. Komend half jaar wil zij met het bestuur een discussie organiseren om dit onderwerp onder de loep te nemen. Hoe blijven we betrokken met elkaar en de wereld om ons heen. Betrokkenheid en samen projecten oppakken is voor onze club de basis van ons bestaan.

Ze complimenteerde Rob Hoogendoorn met de voortzetting van de organisatie, na de dood van Joke, van het kerstdiner van het Nationaal Ouderenfonds in het Van der Valkhotel.

Joss, die vanaf 1 juli a.s. de voorzitter wordt van onze club, koos als haar thema VERRIJKING. Verrijking en dan niet in euro’s, maar in beleving en daadkracht. Wat heeft de wereld om ons heen aan onze club tot aan wat ieder van ons heeft aan elkaar.

En dan was er dat moment waar iedereen nieuwsgierig naar was. Wie wordt de inkomend, inkomend voorzitter voor het Rotaryjaar 2017-2018.

Na straks twee vrouwen als voorzitter, wordt het tijd voor het andere geslacht in een club met een gelijk aantal mannen en vrouwen. De persoon in kwestie was al sinds 2003 lid, is penningmeester geweest, heeft de gemiddelde Rana-leeftijd en weet ruim voldoende en is zeer gemotiveerd om een goed voorzitter te zijn. Hij gaat er extra tijd voor vrij maken en zijn naam is Bert Heeren.